Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

woensdag 18 maart 2015

Brief aan Máxima. K3

Zutphen, 18 maart 2015

Beste Koningin Máxima, 

U heeft het vast ook gehoord, K3 is uit elkaar! Ik moet bekennen dat ik best een beetje van slag ben door dit nieuws. Geen K3 meer…

Nou is het niet zo dat ik dagelijks een CD van K3 luisterde. Ook niet wekelijks, zelfs niet jaarlijks. Ik keek op televisie niet naar hun shows en had ook geen petjes of t-shirtjes van K3. Toch vind ik het lastig te accepteren dat K3 er niet meer is. K3 is gewoon het leukste wat onze zuiderburen hebben voortgebracht en waar toch een hele generatie mee groot geworden is. 

Ik heb mijn destijds kleine nichtje Josja eens meegenomen naar een concert van K3. Ik heb een kind nog nooit zo gelukkig gezien toen ze de kaartjes zag en begreep dat ze haar drie idolen in het echt ging zien. K3 was toen nog echt met 3 K´s en niet met een Hollandse J erbij. Het concert was fantastisch en ik had diep respect voor die drie meiden die razendsnel kleurige jurkjes wisselden, leuke dansjes deden en vrolijke liedjes zongen die ik niet meer uit mijn hoofd kreeg.

Met vriendinnen heb ik eens op een avond met teveel drank het hele dansje van het liedje Oya Lélé geleerd. We voelden ons toen echt beter en leuker dan K3. Tot de K de volgende ochtend de K van kater was geworden… 

Uw dochters kennen ongetwijfeld alle liedjes van K3. En u dus ook. Alle kinderen dansen voor de televisie de dansjes en zingen de liedjes mee. Tot de ouders de K van K3 willen veranderen in het woord kill. Veel ouders gebruiken K3 ook om hun kinderen een half uurtje zoet te houden voor de televisie zodat ze even tijd hebben voor elkaar in de slaapkamer. Waar die K dan voor staat durf ik niet op te schrijven, maar u weet wel wat ik bedoel.

Ik heb gelezen dat er opvolgers komen. Is dat niks voor uw drie dochters? Dan wordt K3 ook weer echt K3 in plaats van 2K1J. De K van koninklijk. Hun eerste letters zou ik niet gebruiken, A3 geeft toch andere associaties. En de P van prinsessen wordt P3. Dan denk ik aan een parkeerplaats op Schiphol. Als uw dochters K3 overnemen dan hebben we dat ook weer gewonnen van de Belgen. Dat er één Hollands meisje naar binnen is gedrongen was leuk, maar het wordt wel tijd om die Belgen te laten zien dat we toch echt beter en leuker zijn. En drie prinsessen op een podium, dat moet beter verkopen dan een paar gewone meiden. Ik raad u dan wel aan om een geluidsstudio te laten bouwen op uw landgoed, anders hoort u die liedjes echt de hele dag. 

Ondertussen blijf ik maar zingen “Oya lélé, ik voel me plots weer zo oya lélé, ik doe het nog één keer zo oya lélé…” Geen idee wat oya lélé betekent, maar ik heb het vermoeden dat vooral de ouders zich oya lélé voelen als de kinderen voor de buis zitten en de ouders in de slaapkamer zijn.
Ik wacht nog wel even op mijn Tele-Romeo…

Hartelijke groeten van uw onderdaan, 
Henrieke Schoonekamp


PS: ik moet rennen naar het stembureau om nog op tijd te zijn. Het nieuws dat K3 uit elkaar is overstemt echt deze stemdag… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten