Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

woensdag 18 juni 2014

Brief aan Máxima. Oranje kleedkamer

                                           Zutphen, 18 juni 2014

Beste Koningin Máxima,

Net zoals de rest van Nederland heb ik ook zojuist de wedstrijd bekeken tussen Australië (beter bekend als de kangoeroes van down under) en Nederland (beter bekend als de oranje leeuwen die spelen in het blauw voor de verwarring). Het was best even spannend! Zo makkelijk als tegen de Spanjaarden ging het niet deze keer. Maar ook deze wedstrijd werd een sprookje met een ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig einde; Nederland won met 3-2 van de Australiërs. Hoppa, zo door naar de volgende ronde dus. Maakt niet uit wat Nederland tegen Chili doet...
Over de Whatsapp en op Facebook komen de grappigste foto's voorzien van tekst voorbij over de spelers. Werkelijk geniaal, ik wou dat ik zoiets kon verzinnen of maken. U heeft de foto's vast ook gezien. Zo niet, laat het me even weten, dan app ik ze naar u door. 

Ineens zag ik ook een andere foto op Facebook. Namelijk een foto van u met uw echtgenoot en alle spelers in de kleedkamer. Ik dacht even dat het weer een grap was en ik zocht de grappige tekst erbij. Helaas kon ik die tekst niet vinden. Het gaat om deze foto:



Waarschijnlijk heeft u de foto al gezien, maar ik plak de foto toch in deze brief. Deze foto kan namelijk niet echt zijn. Waarom niet? U staat erop met uw echtgenoot!  U bent een leuke, mooie, aantrekkelijke vrouw. En u bent de Koningin. En daarom krijgt u de gelegenheid om de kleedkamer van de spelers binnen te gaan na de wedstrijd. Een elftal aantrekkelijke mannen in korte broekjes na een overwinning. En u mag de kleedkamer in... Wat is dan het eerste wat elke vrouw zou doen en u dus ook? De echtgenoot ergens zien kwijt te raken! Geen enkele vrouw wil tussen een stel bezwete, woest aantrekkelijke winnende mannen staan met daarbij de echtgenoot! Als ik in uw positie was geweest had ik het wel geweten... Ik had mijn echtgenoot met een paar pilsjes bij de bondscoach afgeleverd om daarna de kleedkamer binnen te gaan. Nou begrijp ik wel dat uw echtgenoot de Koning is en net iets meer te vertellen heeft, maar met zoveel sportieve mannen in de buurt was het u gelukt om de Koning de kleedkamer uit te werken. Ik weet zeker dat al deze mannen niks liever willen dan alleen met u in de kleedkamer zijn, zonder de Koning.    

Ik hoop dus dat deze foto nep is, dat uw echtgenoot erin gefotoshopt is. Zo niet, dan voel ik mij genoodzaakt met u mee te gaan naar de kleedkamer na de volgende wedstrijd. Dan help ik u wel met het wegsturen van uw echtgenoot uit de kleedkamer. Ik heb er wel trucjes voor...

Uw onderdaan,
Henrieke Schoonekamp

PS: mag ik dan op de foto naast Robben staan? 
PPS: what happens in de kleedkamer stays in de kleedkamer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten