Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

dinsdag 8 april 2014

Shit. Column 2014-14 voor Contact

Na een hele dag binnen gezeten te hebben vind ik het de hoogste tijd worden om buiten een frisse neus te halen. Even een flink eind wandelen maakt mijn spieren los en mijn hoofd weer leeg. Ik loop de deur uit en voel meteen het voorjaarszonnetje op mijn gezicht. De wind speelt met mijn haar en ik geniet van de bomen in bloei. Heerlijk om buiten te zijn. Ik loop een tijdje langs de Berkel en ga dan richting de IJssel. Ineens voel ik mijn voet in iets zachts landen. En dat terwijl ik op de stoep loop. Even hoop ik nog dat het een pluk gras was waarop ik ben gestapt, maar terwijl mijn blik naar beneden gaat weet ik eigenlijk al wat ik ga zien. Shit denk ik. Poep zie ik. En meteen ruik ik het ook. Ik ben dus in een enorme hondendrol gestapt. Bah. Weg frisse neus. Terwijl ik aan de rand van de stoep de poep van mijn schoen probeer te schrapen word ik nogal boos op de eigenaar van deze drollenlegger. De hond neem ik niks kwalijk, die moest gewoon zijn behoefte kwijt. En dat beestje heeft wel vier pootjes, maar niet de vaardigheden om zijn poep op te rapen en weg te gooien. De persoon die de hond uitliet had dat wel. Het is zelfs verplicht in de gemeente Zutphen. Iedereen die een hond uitlaat moet wat bij zich hebben om de uitwerpselen op te kunnen ruimen. En dan niet alleen voor de show, nee, die zakjes moeten echt gebruikt worden. Dit zodat de stoep vrij is om te lopen en een frisse neus ook fris blijft…
Als ik de meeste poep van mijn schoen heb geschraapt loop ik verder. Op zoek naar een grasveldje waar ik het laatste beetje van mijn schoen kan vegen. Bij de Vispoortgracht aan de andere kant van de parkeerplaats is een mooi grasveldje. Met een bankje. Ik probeer mijn schoen schoon te vegen, maar moet mijn best doen om niet nogmaals in een hondendrol te stappen. Het bankje is amper te bereiken door de grote hoeveelheid honden-uitwerpselen. Op een erg warme dag moet de lucht hier alles behalve fris ruiken. Daarom wil ik u, de trotse hondenbezitter, hier vragen of u alstublieft de uitwerpselen van uw viervoeter op wilt ruimen. Ik ben niet zo goed in de hink-stap-sprong tussen de drollen door. En bovendien ben ik best gehecht aan mijn schoentjes. Bedankt. Ook namens andere niet-van-poep-houdende mensen in de gemeente Zutphen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten