Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

zaterdag 15 juni 2013

Brief aan de aanstaande Koningin


Zutphen, 25 april 2013

Beste Koningin Maxima,

Ik heb werkelijk geen idee of dit de juiste aanhef is, maar u bent bijna Koningin, uw naam is Maxima en omdat u straks de enige Koningin bent, bent u ook automatisch de beste. Derhalve lijkt me deze aanhef wel oké.

Wist u waar u aan begon toen uw nieuwe vriend zei: "Kom een keer gezellig mee naar mijn ouders?" Wist u dat hij een Prins was? Bij prinsen denk ik toch aan stoere knappe kerels op witte paarden die in kastelen wonen. Een kasteel met torentjes en een ophaalbrug. En een echte Prins vecht met draken. Wat dacht u toen u voor het eerst in Nederland kwam en er geen wit paard, geen echt kasteel en ook geen draak stond? Toch een beetje een teleurstelling? Of maakt liefde zo blind dat zelfs een echte prins niet aan alle criteria hoeft te voldoen?

En toen gebeurde het blijkbaar... De prins zonder paard ging op z'n knieën en u zei ja. Een huwelijk met een kus op een balkon. Lijkt me moeilijk... De kersverse echtgenoot hartstochtelijk kussen wetende dat de foto ervan binnen enkele tellen heel de wereld over zal gaan. Van prinsen kussen op balkons komen prinsesjes, Elk meisje voelt zich een prinses, die van u zijn het ook. Vast niet makkelijk leven onder één dak met een prins en drie prinsessen.

Maar dan nu Koningin Maxima! Gaat u een kroon dragen? Een echt kasteel kopen? De hele dag rondrijden in de gouden koets? Die draak zou ik niet nemen, geeft toch een zooitje ben ik bang.
Ik hoop dat u er een gezellige koninginnetijd van maakt. En mocht u nog een keer ergens een echte prins tegenkomen dan stuurt u hem maar door.

Met vriendelijke groet,
Henrieke Schoonekamp   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten